Dikkat ! Bu site yoğun miktarda kültür-sanat içerir.
e-mail:kulturcoo@gmail.com

Beş Taş






İnteraktif ortamda bilgi edinmek istediğinizde, kendisi ve eserleri hakkında fazla/yeterli içeriğe ulaşamayabileceğiniz bir şairi tanıtmak istedim size. Kulturco olarak, kadife sesini duyurmuş ancak aşinalığa erişememiş sanatçılara öncelik vermek ideolojimiz sayılır efendim. Umuyorum güzel bir insan ve duruş tanıyacak ve memnun kalacaksınız. 


Hakkında konuşacağımız kişi Mahir Karayazı. Kendisi 1980 İstanbul doğumlu olup asıl adı Mahir Aktaş'tır. Şairimizin genç olduğunu söylemek mümkün, belki de bir süre sonra bu yazı fazla cüretkâr olacak ve tanınıp, kitleleşen sanatçımız için bugün söylenen sözler geçmişin soğuk suratını ısıtacak. Hiç belli olmaz!


Mahir Karayazı ve beş taş'a dair hiçbir fikrim yoktu. Açık konuşmak gerekirse, kitabın inceliği gözümü korkutmaktan ve kitap hakkında düşünmekten beni men ediyordu. Metronun kirli olmayan ancak temiz de denemeyecek camından kendi aksime bakmaktan sıkıldığım an, kitaba ulaştım. Bir şiir okudum. Bir tane daha ve dahası. Gözlerimle takip ederek yakalamaya çalıştığım ruh kırıntıları ve meydana getirdikleri duygu sellerini bir kenara itip, dudaklarımı aralamamı sağlayan şiirden bir kesit sunmak isterim size:

  bak bu benim
     sesim inliyor sonra
     yırtmak için yazmayı seviyorum
     yırtmak için susmayı
     keder ki yol kesiliyor
     anlaşılmamış yazı
     bir dize diğerine çıkıyor
     bir dize sessizliğe çıkıyor
     ben durup ortasında hecenin
     yazmamak için yazanları seyrediyorum
     harfler çoğaldıkça azalıyor sesim
     hepiniz!.. ağzınızı açmadan 
     bağırdınız mı
     ...
     bağıranlar olmalı
                                            olmalı    "

***

Mahir Karayazı size ulaşabildi mi bilmiyorum fakat kitaptaki şiirleri tekrar tekrar okumuş biri olarak bildiğim bir şey var, Mahir Karayazı'yı tanımak isteyeceksiniz. Dizelerindeki 'Çaresizim!' diyen satır altlarındaki güçlü ve umutlu adamı keşfettiğinizde, duygularınızın arasına bir yenisini daha ekleyeceksiniz. Bu yabancı duygunun sizi hiç korkutmamış olması fikriyle ürperip, yeni'ye ve sıcaklık'a kendi tadınızı ekleyeceksiniz. Daha fazla söz yok; alın, okuyun, keyiflenin, yenilenin.


Mahir Karayazı'yı takip etmek istiyorum! Buradan buyrun:
                                                                            Gizem CEVİZLİ

0 yorum:

Bu sitenin hakları Da Vincinin şifreleriyle aynı odada saklanmaktadır. ®