Dikkat ! Bu site yoğun miktarda kültür-sanat içerir.
e-mail:kulturcoo@gmail.com

Bir Deli Kavram : AŞK


AŞK ,vikipedinin dediği gibi başka varlığa duyulan sevgi midir sadece,ya da başka bir deyişle tanımlayabilir miyiz Mecnun'u çöllere düşüren,Ferhat'a dağları deldiren ve Kerem'i diyar diyar gezdiren şeyi ?

Yâri gördüğünde aşığın karnına sancılar girmesini,konuşamamasını,yemek yiyememesini ve uyuyamamasını açıklayabilen dünyevi bir kelime var mıdır acaba ? Yoksa aşk kimine göre kanatları yakan,kimine göre de kanatların varoluş sebebi midir ?

Aşk sevgiliye kavuşup mutlu mesut bir birliktelik midir yoksa Fuzuli'nin dediği gibi aşk'ı var eden sevgiliye duyulan özlem ve ayrılıktan duyulan haz mıdır ? Gerçektende,kavuşursan meşk,kavuşamazsan mı AŞK olur ?



Yarab bela-yı aşk ile kıl aşna beni 
Bir dem belayı aşkdan etme cüda beni duasıdır.  *
                                                                                     Fuzuli

Aşk derdiyle hoşem el çek ilacımdan tabîb
Kılma derman kim helakim zehr-i dermanındadır**
                                                                           Fuzuli

Dedim ya bir deli kavramdır aşk.Nice şairleri,yazarları birbirinden ayırır aşk. Aşkın tanımını yapamam ama nerede bulabileceğimi biliyorum sanırım.AŞK,Eren'in Aslı'sına kavuşamamasında gizlidir vesselam.

Aşk'ı bulmanız dileğiyle...
                        Eren Akdoğan
_______________________________________________________________________________ 
**Yarabbi aşk beyası ile beni her zaman beraber kıl. Bir an bile aşk derdinden aşk belasından beni ayırma.” 
** "Ey tabib! Aşk derdiyle başım hoş benim; yaramdan el çek sen. Bana derman hazırlama ki senin merhemlerin benim ölümüm sayılır." 

0 yorum:

Bu sitenin hakları Da Vincinin şifreleriyle aynı odada saklanmaktadır. ®