Dikkat ! Bu site yoğun miktarda kültür-sanat içerir.
e-mail:kulturcoo@gmail.com

Gelmiş geçmiş en ilkel öykü

Yazımız bir kitap incelemesi tadında olacak ancak hayır efendim, burada çok derinlerde kaybolmayacaksınız-müsaade etmeyecegiz. Söz etmek istediğim kitap Jack London'dan Ademden Önce. Yayınlarımız ilerledikçe ve geliştikçe, belki bu yazı blogdaki tecrübesizliğime kurban gitmiş diye düşüneceksiniz ancak bu kitap acemice seçilmedi. :) Kitap okumanın aslında keyifli bir durum olduğunu bu kitap ile onaylayacağınıza içtenlikle inanıyorum ve artık gerçekten başlıyorum!
"Gelmiş geçmiş en ilkel öykü budur J.L."
Jack London kitabı hakkında bu sözleri söylerken gerçekten boş ya da iddialı konuşmuyor. Kitap çift kişiliği olduğunu düşünen, kişiliklerinden birini rüyadaki ilkel benlik, digerini modern-gündüzcü benlik şeklinde çözümlemiş birini ele alıyor. Kitabın güzel olmasının fikri rüyalarla ilgili pek çok merak edilen soruya cevap vermesinden geliyor. "Rüyamızda neden yüksek bir yerden boşluğa düştüğümüzü görürüz ancak ölümümüze seyirci olmadan uyanırız?" "Ortak ve alışılmış bir rüya görmek mümkün müdür?" "Rüyalar gelecekten haber verebilir mi yoksa sadece beynin bilinçaltını rahatlaması sınırında mı değerlendirilmelidir? Sorularımızın cevaplandırılması ve "Ben de bunu merak ediyordum!" repliğinin keyifle tekrarlanması haricinde bu kitapta daha çok şey var. :) Eğer ilkel kelimesinin negatif algıya düşme meyilini bilmseydim, seve seve bu kitabın biçemi için bu kelimeyi kullanırdım. Sebebi, modernliğe dokunmuş ve bir anlamda tatmış bir dönemde (1907) okurlarla buluşan bu kitabın, size ilkel bir yaşamı çok iyi anlattığına ve bunu yaparken sade ve etkili bir dil kullandığına inanmam.
Tarafsız olmayı bir an için denersek -ki bu benim için oldukça zor- kitabın basit üslubu ve hikayenin uyarlanış şekli, onu bilimsel gerçeklikten uzaklaştırıyor fakat isterseniz bir Darwinist olun isterseniz de Yaradılışçı bu kitap çerez gibi gelecek ve içinde güzel manzaralar bulup güçlü ve duygusal canlılar tanıyacaksınız. Yukarıda görmüş oldugunuz kadın son neandertal kadın olarak kabul ediliyor ben oldukça ilginç buldum, kahramanımızın annesi bu fotografı gördügümden beri, benim için bu güzel kadındır. Kitapta huyu güzel degildi. :( Umuyorum ilk değerlendirme için beklentileri karşılamışızdır, daha güzel kitaplar ve değerlendirmelerle görüşmek üzere! GİZEM CEVİZLİ

0 yorum:

Bu sitenin hakları Da Vincinin şifreleriyle aynı odada saklanmaktadır. ®