Dikkat ! Bu site yoğun miktarda kültür-sanat içerir.
e-mail:kulturcoo@gmail.com

Bir Ankara Polisiyesi: Behzat Ç

Ben iyi bir adam olamadım. Ama kimsenin de adamı olmadım. Hep doğru bildiğim yolda yürüdüm. Ama bugün siz beni yoldan çıkardınız. Kendi yolunuza soktunuz. Bana kendimden utanmayı öğrettiniz. Vicdanımı kirletiniz. Bana bu ödülü o çeteyi çökerttiğim için vermediniz, bana bu ödülü o katili serbest bıraktığım için verdiniz.

Behzat Ç, Türk televizyon tarihinin en farklı polisiyesi. Yayınlanmaya başladığı tarihlerde Arka Sokaklar, Adanalı gibi dizileri izlemek zorunda bırakılan izleyiciye, çölde bir vaha gibi gelmişti. Türk halkına Ankaralı gibi konuşmayı öğretti. Günümüzde ''la'' ''bebe'' gibi sözcükler artık sadece Ankaraya özgü değil. Yine izleyicilerine Ankaragücü ve Gençlerbirliği'ni öğreten bir diziydi. Eminim birçok Ankaralı bu dizinin sonucunda şehrinin takımını tutmaya başlamıştır.

Behzat Ç sıkı bir Gençlerbirliği taraftarı idi.

Behzat Ç, cinayet büroda bir amirdir. Onu diğerlerinden farklı kılan sivri dili nedeniyle sınıf arkadaşları gibi yükselememiş aksine sürekli işinden kovulma riskiyle karşı karşıyadır. Sokakta gördüğümüz polislere benzemez amirim !. Sabah kahvaltısında viski içer ve birası yanından hiç eksik olmazdı. Tam bir Türk babası olan behzat amirim, kızını, abisini, eşini, ekibini sevdiğini belli etmez ancak içten içe onları korur ve sever. Behzat amirimden bahsetmişken tesbihinden bahsetmemek olmaz, milyonlar onun sayesinde tesbih çekmeye başladığını söylemek sanırım yanlış olmaz.


 Zaten bir kadın sevmiyorsa, seviyorum demez. Sevdiği zaman, sevmiyorum dediği olmuştur ama o konuyu kafana takma sen. Lise yıllarımın en okkalı sözüydü bu. Seviyor muydu acaba ? Sevmiyorum demişti halbuki. Neyse kafana takma sen!

Hele bir 78.bölüm gerçeği vardı ki, tam bir monolog. Bölümün tamamı bir gecede geçiyor ve ekip akbabuş'un evinde sırlarını anlatıyor. Rakılar, küfürler, anılar. Tam bir efsane..




Behzat Ç. için ne desek az, amirim benim için aşkın, dostluğun, abiliğin, adamlığın bir simgesidir. Bir pazar günü açın ve en baştan izleyin derim.
Behzat Ç. replikleri için.

14 Maddede Türkiye'nin en samimi dizisi.

Eren Akdoğan

0 yorum:

Bu sitenin hakları Da Vincinin şifreleriyle aynı odada saklanmaktadır. ®